אנטי ונדל ועמידות למים של מצלמות אבטחה

תקן אנטי וונדאלי נועד בעצם להגדיר לנו מהי עמידותו של ההתקן אותו אנו בודקים למכת "פטיש" על פני שטח מסוים. תקן זה מכונה EN 62262 . בשפת המפרטים הטכניים של מצלמות מכונה מדד זה IK שלאחריו ישנם מספרים המעידים על רמת העמידות. ישנו מדד נוסף שאינו בשימוש נפוץ בעולם המצלמות ושמו VK . תקן זה מאפשר אפיון טוב יותר לעמידות אנטי וונדל.

"אנטי ונדל" במובן הרחב 

כאשר מצלמת מעקב מותקנות במיקום בו הגישה הפיזית למצלמה אפשרית, יש לנקוט באמצעי זהירות כדי להגן על המצלמה מפני ונדליזם או גניבה. גורם אחד שיש להביא בחשבון בעת בחירת מצלמה הוא לאיזה תקן עונה המצלמה. אבל מה בדיוק זה אומר כאשר מצלמת אבטחה או מערכת אבטחה שלמה מדורגת כאנטי ונדאלית ?

ישנם שלושה אלמנטים והם:

ראשית החומרים ממנה מורכבת המצלמה אשר הופכים אותה עמידה למכות כגון פטיש או מחבט בייסבול. איך יודעים בכמה מכות המצלמה יכול לעמוד ?

ישנו תקן בינלאומי למדידת ההשפעה ששמו IEC62,262 המקבילה של התקן האירופי EN62,262 יצרנית המצלמה יכולה לשלוח את המוצרים שלה לבדיקת עמידות אנטי ונדל ולקבל דרוג מתאים על ידי מתקן בדיקה מוסמך. הבדיקה מבוססת על סוג של פטיש, המסה של הפטיש והאנרגיה שלו שנמדד בג'אולים. הדירוגים נעים בין IK1 )החלש( ל IK10 )החזק(. התרשימים למטה מראים את דרגת העמידות למכות פטיש.

שנית המצלמה צריכה להיות קשה לפתיחה מחדש. מטרה זו מושגת באמצעות השימוש של ברגיי ביטחון שדורשים כלי מיוחד. גנב עם מברג רגיל או מברג הלן רגיל לא יוכל להשתמש בהם כדי לפתוח את המצלמה.

המרכיב השלישי והנשכח לאנטי ונדל הוא ניהול הכבלים.

ניהול כבלים מתייחס לאופן שבו פרוס הכבל מהמצלמה ועד מערכות ההקלטה בצורה המגינה עליו מפני פגעי הטבע וונדליזם. שאתה מתכנן פרויקט מעקב שבו המצלמות הן בעלות גישה פיזית , יש לזכור שאנטי ונדל משמעותו גם מזעור הגישה אל הכבלים  אשר מראה מכת פטיש במשקלים שונים ממרחקים שונים IK להלן תיאור של מדד.

1

2

בניגוד לוונדליזם מסורתי, התקפה מוצלחת על מצלמה יכולה להיות לא רק איבוד המצלמה פיזית אלה גם פוטנציאל להחמצת קטעי הווידאו של האירוע . כשכבות הגנה נוספות עלינו לוודא שיש כיסוי צלב למצלמות, כלומר אם מצלמה פגומה או הוסרה, מצלמה אחרת תתעד את ההתקפה.

ישנם גם שני היבטים נוספים לאנטי ונדל והם :

תכנה– עלי כמתקין לוודא ולהקשות על הפורץ לנטרל את מערכת ההקלטה או המצלמות ע"י פריצה דרך הרשת ושימוש בסיסמאות רגילות שלא הוחלפו. לכן חובה עלינו כמתקינים להחליף את סיסמת ברירת המחדל של המערכות המוכרות בשוק.

הגנת מתחים-התקנה של מערכות אל פסק למערכות ההקלטה והמצלמות שיתנו מענה לזמן מסוים בהפסקות או נטרול החשמל.

לסיכום:

מערכת אנטי ונדל מושלמת בראייה רחבה כוללת תכנון, התייחסות ודגשים על:

  1. המצלמה עצמה
  2. פריסה והגנה על הכבילה
  3. הגנה מתחים, תוכנה וגישה פיזית אל ועל מערכות ההקלטה

 

מהו תקן עמידות למים וחלקיקים

היא סיווג של מידת ההגנה והאטימות של מכשיר מסוים IP או קוד IP וגם דרגת IP רמת אטימות ומשתי ספרות, IP מפני חלקיקים )אבק( ומפני מים. הסיווג מורכב מצמד האותיות האנגליות של הנציבות הבינלאומית לאלקטרו טכניקה. הספרה הראשונה IEC 60529 המוגדרות על ידי תקן מסווגת את מידת האטימות לאבק לפי התקן, והספרה שנייה מסווגת את מידת האטימות למים לפי התקן.

עמד בבדיקת אטימות לכניסת אבק דק, ועמד בבדיקת הטבלה במים IP67- לדוגמה, מכשיר שדורג כ בעומק 1 מטר למשך 30 דקות. גרסת 2013 של התקן מוגדרת כסיווג של רמת ההגנה, שמספק המארז של מכשיר חשמלי, אשר המתח הנקוב שלו אינו עולה על 72.5 קילו-וולט. גרסאות קודמות של התקן כללו גם ספרה שלישית, אשר סיווגה את עמידותו של המכשיר לפגיעה מכנית )מכה או נפילה(. הספרות נעו בין 1 )עמיד לפגיעה בעוצמה של 0.225 ג'אול( ל 9- )עמיד לפגיעה בעוצמה של 20 ג'אול(. הגרסה העדכנית של IK וקודי EN 62262 , לא כוללת סיווג שכזה, והוא כיום מופיע תחת תקן נפרד IEC 60529 תקן על פי מכון התקנים .IEC 60529 )שהוזכר קודם(, שאינם תואמים לספרות שהיו נהוגות בתקן מ 2013- ובא במקום ת"י 981 שבוטל בסוף ינואר IEC הישראלי, תקן ישראלי 60529 זהה לתקן של 2015.

 

להלן טבלה שמתארת את הספרה הראשונה-עמידות לחלקיקים

3

 

להלן טבלה המתארת את הספרה השנייה-עמידות למים

4

כשאנו מתקינים מצלמה עלינו לשים לב בנוסף להיותה עמידה למים שהכבילה והחיבורים מוגנים גם הם בפני גשם ורטיבות. טעות לחשוב שבקיץ אין צורך בהגנה מפני לחות. בקיץ הישראלי שורר מזג אוויר לח אשר יכול לגרום לקורוזיה במיוחד באזור המחברים והברגים. כשאנו מתקינים מצלמות אבטחה קרוב לים או בסביבה מליחה עלינו לוודא שהמצלמות הן בתקן IP67 לפחות עדיף בזיווד ABS או פולי-קרבונט אשר אינם יכולים להחליד. כמו כן עלינו לאטום ולהגן על הכבילה והחיבורים לכל אורך הדרך.

כעת כשאנו מבינים את המשמעות הרחבה של "אנטי ונדל" נוכל להציע פתרונות טובים וממוגנים יותר ללקוח שלנו. הטעות הנפוצה ביותר של מתקינים בארץ היא המחשבה שכל מצלמה שעשויה מברזל היא אנטי ונדל, עפ"י התקן דווקא רוב מצלמות הברזל המשווקות בארץ )במיוחד כיפות( אינן כאלו אלה רק אלו בעלות הסימון המיוחד IK10 ו IP65 לפחות .

סיכום המאמר בשתי מילים "מניעת נטרולרונן שימכוביץ

 

 

נגישות
זמינים עכשיו גם בוואטסאפ מהיר
Call Now Button